В РИТМІ ТАНГО

НовиниComments Off on В РИТМІ ТАНГО

Коли з’являються нові мистецькі проекти, спочатку відчуваєш інтерес, гордість за те, що наша земля багата на талановитих й ініціативних людей, котрі самовіддано служать своєму покликанню, а згодом виникає побоювання, що в умовах економічної кризи не вдасться повністю реалізувати творчі ідеї. Проте, якісна, фахова робота організаторів таких заходів приречена на успіх, вона не залишає байдужими ні глядачів, ні меценатів.

Одним з таких закарпатських проектів став цикл концертів «Benissimo Club», організований благодійним фондом «Вільна сцена». Окрім основної мети акції – створення якісного музичного дозвілля, організатори разом з Ужгородським національним університетом відкрили для публіки новий концертний майданчик – велику конференцзалу ректорату, що виявилась цілком придатною і для мистецьких імпрез. Нещодавно в рамках проекту «Benissimo Club» відбувся концерт відомого польського бандеоніста Клаудіуша Барана та камерного оркестру «Академія» Львівської Національної музичної академії імені М.В.Лисенка. Це був третій захід в рамках циклу концертів (після Київського заслуженого симфонічного оркестру Національної радіокомпанії України та фольклорного гурту «Гудаки» з Нижнього Селища), який переконливо довів життєдайність такого типу заходів та широкі репертуарні можливості мистецьких програм. Цього разу концертну програму «Від Вівальді до П’яццолли» представив студентський камерний оркестр під орудою професора, народного артиста України, ректора Львівської Національної музичної академії імені М.В.Лисенка Ігора Пилатюка.

piazz-myk1Творча «біографія» оркестру формується більше, ніж півстоліття і характеризується успішними гастролями в Україні, Польщі, Німеччині, Латвії, Литві, перемогою у міжнародних конкурсах, фондовими записами на Українському радіо, організацією музичних фестивалів, прем’єрами творів українських сучасних композиторів. Виконавський стиль оркестру вирізняється відточеністю строю, відчуттям ансамблю, технічною досконалістю, культурою звуковидобування, що, без сумніву, є заслугою незмінного керівника та концертмейстера колективу – професора Артура Микитки. Найкращі традиції академічної виконавської школи оркестр продемонстрував в увертюрі до опери «Олімпіада» А.Вівальді, якою урочисто відкривалася концертна програма. Далі колектив постав в іншому амплуа – легкому, грайливому, розкріпаченому. Цього вечора прозвучали відомі п’єси А.П’яццолли, джазові композиції Д.Брубека, У.Болкома і Е.Вілли-Лобоса в транскрипції М.Скорика, а також Дж.Хейлі-Ч.Паркера в аранжуванні А.Микитки. Своєрідним сюрпризом для ужгородської публіки стала п’єса нашого земляка В.Теличка «Dandy’s rag», представлена оркестром з оригінальними театральними ефектами. Запорукою успішної діяльності оркестру є, насамперед, обдарованість юних музикантів, копітка щоденна робота над собою та харизма диригента І.Пилатюка. Він зумів не допустити звучання шлягерних мелодій до рівня банальності, «зарядив» колектив імпульсивністю сучасних ритмів, артистично спілкувався з публікою. На концерті були продемонстровані вишуканість звукових барв оркестру, свобода та відточеність темпоритмічних принципів, тонкі переходи від туттійних епізодів до монологів солістів. Все було підпорядковане головному: втіленню дивовижної темпераментної і романтичної сучасної музики в стилі танго.

piazz-myk2Родзинкою концерту став соліст Клаудіуш Баран – професор, ректор Музичного університету імені Ф.Шопена у Варшаві. Ужгородські слухачі вперше мали змогу познайомитись з доволі екзотичним інструментом – бандонеоном, відчути його неповторний хриплуватий тембр і насолодитися цікавим поєднанням естрадного тембру з академічним оркестром. К.Баран продемонстрував прекрасне відчуття стилю аргентинського композитора, віртуозне володіння інструментом, бездоганний музичний смак. Публіка із задоволенням поринула в атмосферу чуттєвого танго, відчула магнетизм складних ритмів улюблених композицій «Addios, Nonino», «Milonga del angel», «Oblivion», «Libertango» А.П’яццолли. Варто зазначити, що А.П’яццолла писав музику в стилі танго саме для бандонеона і сам часто виконував його партію у складі різномантних ансамблів. Отож, звучання бандонеону на ужгородській сцені надало концертній програмі певної автентичності та оригінальності. Про те, що концерт справді вийшов вдалим, свідчить реакція публіки. Після виконання програми слухачі довго не хотіли відпускати виконавців зі сцени. Вони аплодували стоячи, викликаючи артистів на біс. Тож, вітаємо організаторів концерту з успішним проектом. Бажаємо їм творчої наснаги, цікавих ідей та реалізації мистецьких планів!

Тетяна Росул, музикознавець

Comments are closed.

Всі права захищено © Львівська національна музична академія імені М.В.Лисенка, 2015
Створено Inneti Innovations