Стилевий колаж акордеонної музики від “Resonance trio”

НовиниComments Off on Стилевий колаж акордеонної музики від “Resonance trio”

Стилевий колаж акордеонної музики від “Resonance trio”

29 квітня в малому залі Львівської обласної філармонії відбувся неймовірний концерт-вечір уже досить знаного у Львові колективу, якому цьогоріч виконується 5 років – “Resonance trio”. Ці надзвичайно талановиті, харизматичні та драйвові хлопці вже не вперше зуміли здивувати та запалити публіку, показавши високий професіоналізм, та довівши, що акордеонна музика може бути як глибоко духовною, академічною, так і запальною, сучасною. Продемонстрували поєднання не лише гри на акордеоні, але й співу і навіть ритуального танцю. Цікава різноманітна програма включала твори, абсолютно різноманітні як за стилем, епохою, так і специфікою виконання: від органного звучання композицій барокової доби – до модерних експериментів та кавер-версій на світові хіти. Найголовнішим сюрпризом стала презентація нового авторського твору учасника колективу, Назарія Любінця – «Турбулентність».

Розпочався концерт виконанням двох d-moll`них концертів барокової доби – Баха та Вівальді. Виконавці майстерно і яскраво розкрили глибокий характер композицій, дуже тонко втіливши барокові контрасти, передавши важливе нюансування динаміки. Далі місток перекинули у ХХ століття. Прозвучав грандіозний і мало відомий у нас твір польського композитора львівського походження Войцеха Кіляра «Орава», який ніби продовжує барокові масштаби, але вже у сучасному втіленні. Назва композиції походить від назви річки, і розгортання твору, з його постійними остинато, поступовим розростанням створює алюзію до плину ріки, яка бере початок від малого струмка, поступово наповнюючись, набирає потуги, і врешті струменіє бурхливим потоком, захоплюючи емоційно.

Далі слухачі мали змогу проникнутися надзвичайно ліричними танго Астора П’яцоли «Облівіон» та «Смерть Янгола», в яких глибокі душевні переживання – пристрасть і ніжність, щемливість і тендітність було розкрито по-справжньому зворушливо та відверто.

Особливо вразив всіх присутніх наступний твір Горки Хермози «Ка Мате» – це бойовий танець новозеландських маорі, танець життя та смерті, покликаний показати супернику як він буде виглядати після бою. Обрана назва відповідає і самому змісту музики, що переходить на сакральний, екстатичний рівень. Виконавці показали себе не лише хорошими музикантами, але й добрими акторами, передавши всю напружену емоційність, адже акордеонна гра супроводжувалася експресивними вигуками, притупуваннями і, врешті, завершилася мужнім ритуальним танцем, що швидше нагадувало магічне дійство, і викликало шалені емоції в слухачів.

Символічно, далі програму продовжили два твори Назарія Любінця. Це найперший його твір «Втрачені мрії», музика якого репрезентує драматичну та вічну тему розбитого кохання, що не зуміло пройти поставлені прешкоди, і очікувана прем’єра нового твору автора «Турбулентність» з майбутнього альбому «Залізний птах», який відзначається цікавим задумом та глибоким змістом.

Також прозвучали нові кавер-версії на світові хіти, де акордеон звучав і в ролі ударного інструменту. Ірландське народне свято у сучасному баченні передав твір Eluveitie «Inis Mona». «Балкан-денс» – переніс нас в атмосферу танцю північних країн. Запальні іспанські ритми знайшли вираження у ще одному творі Хермози «Вrehme». Ну а втіленням української душі, де передано трагедію та радість нашого народу є для хлопців «Мелодія» Мирослава Скорика.

Особливо актуальним при теперішньому становищі України видалося звучання ще одного твору Назарія Любінця – «Воїн», де розкривається внутрішнє протистояння людини, що стає на шлях боротьби: весь трагізм, епіка, страх і водночас неабияка мужність та сміливість. В цьому творі експресивна акордеонна гра з використанням унікальних прийомів звуковидобуття, доповнюється відчайдушним співом.

В цілому концерт справив захоплююче враження на слухачів, що підтвердили численні вигуки «Браво!» і «На біс!». Надзвичайно різноманітна програма та її майстерне і переконливе втілення лише довели, що це професіонали високого ґатунку, які відмінно грають не лише на своїх інструментах, але й на струнах чуття. Залишається тільки побажати їм натхнення для розвитку та нових, успішних, цікавих творчих проектів!

Мотрук Наталія, ІІІ ТКФ

mfFEziDHSBY JswdO2Rzx1k hqHE8lWZazg

Comments are closed.

Всі права захищено © Львівська національна музична академія імені М.В.Лисенка, 2015
Створено Inneti Innovations