«Перлина неправильної форми» в інтерпретації майстра

НовиниComments Off on «Перлина неправильної форми» в інтерпретації майстра

«Перлина неправильної форми» в інтерпретації майстра

Особливий настрій передвеликоднього тижня знайшов своє музичне втілення в програмі, яку підготувала студентська барокова капела ЛНМА імені М. В. Лисенка. Концерт відбувся 23 квітня в актовій залі головного корпусу НУ «Львівська політехніка» в рамках ІІ музичного фестивалю «Академія».

Вдало підібране приміщення компенсувало невчасний початок концерту, що надало слухачам час психологічно налаштуватись на стиль музики, який звучатиме. Адже атмосфера – це вже своєрідний початок. Концерт для клавіру №5 f-moll Й. С. Баха, який представляє собою транскрипцію втраченого скрипкового концерту, заполонив серця слухачів своїм поєднанням драматичної напруги і водночас лаконізмом вираження. Соліст, Богдан Кожушко, майстерно продемонстрував кульмінаційні моменти, а перебування в постійній грі-перекличці із скрипковим ансамблем висвітлило один із способів бахівського тематизму.

Соломія Ожиськів, Олександра Дерменжі, Ганна Іванюшенко та Юлія Безушкевич виконали тріо-сонати ор.3 №3 та №12 італійського скрипача і композитора А. Кореллі. Ці твори є зразком завершеного художнього цілого при характерному внутрішньому контрасті частин. Виконавців неможливо було відокремити від звучання, вони разом із музикою творили цілісність композиції. Яскраві дуетні епізоди, переклички, імітації, переплетення із контрастною зміною руху – це все стало відображенням синтезу душевних переживань музикантів, які були в постійному контакті із слухацькою аудиторією.

Наступним прозвучав концерт для скрипки d-moll «Per Pisendel» А. Вівальді , солістка – Христина Котовські. Виконання мало відтінок екстравагантності і свідчило про високий рівень емоційного наповнення самого твору.

Останньою «дозою» бароковості був витвір двох віртуозів. Один із них італієць – композитор XVIII століття – П.А. Локалетті – був присутній завдяки втіленню його твору в матеріальну реальність Олександром Пільченом, віртуозом нашого часу. Концерт для скрипки ор.3 №1 D-dur «L’Arte del Violino» («Мистецтво скрипки») вразив багатою і насиченою мелодичною мовою (барокова «перебільшеність» дійсності) з широким діапазоном музичної тканини (ефект просторовості) та елементами розробковості. Майстерність виконання на автентичному інструменті і глибоке проникнення твором створило для слухачів ефект «зависання» в просторі, де час зупиняється, де хочеться насолодитися красою звучання і позбавитись зайвих роздумів. Відомо, що барокова музика часто писалась для музикантів-віртуозів і є складною для виконання, але студентська барокова капела ЛНМА ім. М. Лисенка чудово відтворила максимально наближене до оригінального звучання цієї монументальної музики.

                                                                                            Анна Мартиновська, ІІ ТКФ

Comments are closed.

Всі права захищено © Львівська національна музична академія імені М.В.Лисенка, 2015
Створено Inneti Innovations