“Концерт концертів” на ХХІ фестивалі сучасної музики “Контрасти”

НовиниComments Off on “Концерт концертів” на ХХІ фестивалі сучасної музики “Контрасти”

Warning: Missing argument 2 for wpa_105883_menu_title_markup() in /home/conservatory/www/wp-content/themes/Buntington/functions.php on line 243

Warning: Missing argument 2 for wpa_105883_menu_title_markup() in /home/conservatory/www/wp-content/themes/Buntington/functions.php on line 243

Warning: Missing argument 2 for wpa_105883_menu_title_markup() in /home/conservatory/www/wp-content/themes/Buntington/functions.php on line 243

На передостанньому вечорі фестивалю “Контрасти” прозвучали інструментальні концерти сучасних українських композиторів: Андрія Фоміна, Любави Сидоренко та Мирослава Скорика. Годі було уявити, на скільки “контрастним” виявилося таке поєднання…

Програма “Концерту концертів” якнайкраще відповідала цьогорічному кредо фестивалю: “прем’єри ХХІ століття”. Представлені твори усіх авторів були написані впродовж останніх п’яти років, тобто якнайкраще репрезентують розвиток та різноманітні тенденції у сфері сучасної української академічної музики. Донести творчий задум до слухачів зумів молодіжний оркестр “INSO-Львів” під батутою Наталії Пономарчук та художнього керівника оркестру – Мирослава Скорика.

Перший відділ розпочався виконанням Фортепіанного концерту (2013) 25-річного композитора Андрія Фоміна, лауреата Міжнародних конкурсів з композиції і фортепіано та учня Мирослава Скорика. Автор також виступив як соліст. Твір відобразив складні творчі пошуки молодого композитора в здобутті індивідуального “Я”: еклектика серіальної техніки, романтичної експресії і джазової гармонії аж ніяк не пішло на користь композиційній єдності та драматургії твору.

Любава Сидоренко, знана львівська композиторка, цьогорічний Лауреат державної Премії ім. Б.Лятошинського представила свій Віолончельний концерт (2010). Драматургію твору можна окреслити як розвиток одного пульсуючого мотиву, що розглядається під різним кутом сонористичного звучання. Солістом виступив віолончеліст та композитор Золтан Алмаші.

Другий відділ концерту був присвячений творчості Мирослава Скорика. Обидва концерти – Альтовий і Скрипковий №9 були написані минулого, 2014 року. Переживання композитором трагічних суспільних подій вилилися в музиці Альтового концерту (солістка – Валентина Пришляк, якій присвячений концерт). В естетиці постмодернізму кожен музичний символ минулих епох несе певне символічне значення, особливо коли це, як в даному творі: похоронна траурна хода сарабанди; проста, майже народного складу мелодія, що трансформується через призму поліфонічного мислення, а також гротескного хроматизованого скерцо, що перебиває сакральність траурної ходи та завершує твір.

Кожна фраза Скрипкового концерту №9 (соліст – першовиконавець окремих творів М.Скорика, скрипаль Назарій Пилатюк) видавалась знайомою слухачеві, який знаний з творчим почерком маестро. На думку спало твердження, яке можна застосувати до нинішньої творчості Мирослава Скорика: композитор, який пройшов через авангард і відмовився від нього. Відмовився на користь нової простоти, або ж як простими та зрозумілими вже слухачу засобами донести ідею твору. Концерт автор присвятив своїй дружині – Адріані Ярославівні Скорик – яка була присутня в залі.

На закінчення концерту прозвучала транскрипція для симфонічного оркестру Рондо для фортепіано Людвіга ван Бетовена Лють із приводу загубленого гроша (2010). Так-званий “музичний жарт” безумовно стане окрасою розважальних концертних програм, як і інші популярні транскрипції, гуморески та джазові п’єси маестро Мирослава Скорика.

Стефанія Олійник, музикознавець

Comments are closed.

Всі права захищено © Львівська національна музична академія імені М.В.Лисенка, 2015
Створено Inneti Innovations