DESK MUSIC

НовиниComments Off on DESK MUSIC

DESK MUSIC

або музика – це все, що звучить у визначеному напрямку

«Дзиґа» – це напрочуд синтезивний заклад. Блукаючи вуличками, ти можеш непомітно забрести у «Дзигу» й потрапити у Лондон, час від часу старий добрий Чарлі (той, що Чаплінг) заглядає із вінка ще такого «кольорового» фільму. Однак найчастіший гість цього закладу – це музика. Якщо ви хочете здійснити якийсь неординарний музичний задум або просто знайти у собі джаз – знаходьте «Дзигу», бо вона весь час крутиться.

Ця знаменита локація стала притулком для багатьох музичних камерних цікавинок. 3 жовтня о 13.00 композитори, які навчаються у Львівській музичній академії, представили свої твори у рамках проекту «Desk music», куратором якого був Микола Хшановський – аспірант-композитор. Ідея дуже проста – композитор повинен був написати композицію для НЕінструментів – предметів із повсякденного побуту, які тим чи іншим способом повинні були «прозвучати». «Музика на столі» повинна була мати якусь чітку ідею, котру композитор повинен був пояснити слухачам перед виконанням.

Після налаштування апаратури, яка повинна була покращити слуховий діапазон аудиторії та допомогти їй у повній тишині віднайти твір, який зашифрований у на перший погляд типові звуки.
Першим свій твір представив Петро Жеруха. Його твір, який називається «У передмісті бурі», написаний для трьох виконавців. Засобами для відтворення були лише паперові вироби : цупкий нотний зошит, декілька книг, великий аркуш партитурного листка, блокнот та єдиний непаперовий предмет – файлик.
Ідея твору полягала у відтворенні віддаленого відчуття бурі із громом, вітром та зливою. Слухач повинен був відчути її наближення, відчути близькість чогось масштабного та неочікуваного. Хоча вона ще далеко, проте варто до неї бути готовим.
Допомогли виконати твір Микола Хшановський та Майя Младенова.

Другим твором була акустично ритмічна композиція Марії Яремак, яку авторка назвала декількома назвами, щоб максимально наблизити до ідеї – «Американська перерва», «Канцелярія» «Гіп-гоп». Інструментами Марії були : ручки, пружина від блокноту, ложка (драм-ефект), навушники, баночка від крему, папір, дзвоник, гудок. Вже набагато більше засобів для створення твору для двох виконавців. Незважаючи на невелику тривалість, композиторка разом із подругою вибудувала дуже цікавий ритмічний малюнок із вибраних нею предметів. Вона реалістично відтворила ментальність американців через призму шкільної перерви.

Твір, який прозвучав після Марії, називається «Уно» Назара Скрипника. Він розповів історію, про те, що одного разу почув саме слово «уно», яке добре відбилося у його свідомості, модифікувавшись у думку про створення музично акустичного твору, названого саме так.
У виконанні твору брали участь троє людей. Вони оперували гральними картами «уно», камертоном, глибокою скляною мискою, партитурними листками, людським голосом, як джерелом лінійного примітивного звуку, скляними пляшками. Твір був доволі складний через велику кількість деталей, виписаних у партитурі, через що композитор дуже часто непомітно корегував ритмічну сейсмічність твору.

Наступний твір – «Вітряна посадка» належить Майї Младеновій. Для цієї композиції Майя використала наповнений водою бокал, картон та скляну пляшку. Ідеєю твору, як можна здогадатися із самої назви з період посадки літального апарату.
Шумові ефекти були доволі цікавити. На остинатному повторенні шумового ефекту кругового ведення пальцями по картону відбувалася вся драматургія композиції. Авторка із мінімальними зусиллями скомпонувала напружений стан зниження літака у повітряному просторі, зміни різних фізичних явищ, кінцевим наслідком яких є звук.

Завершував акустичний концертний експеримент куратор – Микола Хшановський. Він назвав твір цікавим авторським неологізмом «Дисфемізма». Микола дуже просто пояснив значення цього терміну : «Існує таке поняття, як евфемізм – засіб для вираження грубої, образливої лексики якимось менш надмірним відповідником. Дисфемізм – це щось протилежне, але з точки зору музики, це заміна звичних звучань інструментів більш грубими, важчими тембраціями».
Інструментарій твору представляв собою : металеву миску, молоток, металеві тонкі стержні, трищітка, гумовий м’ячик настромлений на гвинт.
Слухаючи за твором та спостерігаючи на двома виконавцями, можна визначити значну кількість роботи, яка була зроблена. Твір вартий уваги і детального перегляду. Він вартий бути завершальним твором проекту.

На концерті був присутній відомий композитор Сергій Нєвскій, який дуже уважно прослухав молоді роботи. Він висловив цінні думки, якими варто підсумувати цей захід у рамках фестивалю «Контрасти». Він зауважив, що кожен твір має потенціал, як і його автор. Але, окрім цього, композиції мають подібний скелет. Роботи такого типу не повинні мати скелет, вони повинні бути гнучкими та безформними, як вода. Вони повинні розвиватися одночасно в декількох площинах… «І не важливо, який саме ефект ми беремо, важливо – що ми з ним робимо» – говорив Сергій Нєвскій.

14469441_1764465553822776_39060202930391916_n 14519887_1764465917156073_7704966094077130060_n 14484744_1764464427156222_4131814506695790172_n 14462943_1764473730488625_1642227858430049356_n

Comments are closed.

Всі права захищено © Львівська національна музична академія імені М.В.Лисенка, 2015
Створено Inneti Innovations