Відкриття ХХІ фестивалю “Контрасти”: Україна-Бразилія: 1:0

НовиниComments Off on Відкриття ХХІ фестивалю “Контрасти”: Україна-Бразилія: 1:0

Warning: Missing argument 2 for wpa_105883_menu_title_markup() in /home/conservatory/www/wp-content/themes/Buntington/functions.php on line 243

Warning: Missing argument 2 for wpa_105883_menu_title_markup() in /home/conservatory/www/wp-content/themes/Buntington/functions.php on line 243

Warning: Missing argument 2 for wpa_105883_menu_title_markup() in /home/conservatory/www/wp-content/themes/Buntington/functions.php on line 243

На Всесвітній день Музики, 1 жовтня розпочався ХХІ Міжнародний фестиваль сучасної музики “Контрасти”. У програмі концерту слухачі мали змогу порівняти сучасну академічну музику композиторів з найвіддаленіших точок планети: Бразилії та України. Публіка надала лаври першості “своїм”…

Честь відкривати фестиваль отримав колектив з багатолітньою історією та визначними досягненнями – камерний оркестр “Академія” ЛНМА ім. М.В.Лисенка. Художнім керівником оркестру є Мирослав Скорик, керівником і концертмейстером Артур Микитка, диригент – Ігор Пилатюк. Львівській камерний оркестр “Академія” є бажаним гостем на багатьох українських та міжнародних музичних фестивалях, у їх доробку – співпраця з визначними музикантами та композиторами сьогодення. Зокрема, на “Контрастах” оркестр бере участь щорічно, кожного разу готуючи нові і нові прем’єри від українських (М.Скорик, В.Камінський, Б.Фроляк, О.Козаренко, О.Криволап, Ю.Ланюк та ін.) та закордонних авторів.

У першому відділі концерту прозвучали твори бразильських композиторів Е.Вілла-Лобоса, Е.Віллані-Кортеса, Р. Кальдероні та К.Санторо. Однак, хто сподівався почути запальні ритми та танцювальні мелодії у дусі бразильської самби, залишився розчарованим, адже, здавалося, бразильська композиторська школа переживає період, який важко окреслити словом “сучасна музика”: захоплення неокласичними тенденціями з використанням поліфонічної техніки, або ж звукозображальної образності, яка швидше годиться як музика до фільму. Творами співвітчизників диригував Рікардо Кальдероні, який також представив власний твір – Подвійний концерт для двох флейт і струнного оркестру, що був прохолодно сприйнятий публікою.

Другий відділ концерту був присвячений тематиці сприйняття композиторами нинішніх подій в Україні та прем’єрам українських авторів. За диригентським пультом гостя з Бразилії змінив ректор ЛНМА ім. М.В.Лисенка – Ігор Пилатюк. Сердечно був сприйнятий твір російського композитора, що емігрував до Німеччини, Володимира Ґеніна “Threnody for the Victims in Ukraine” (“Плач за жертвами в Україні”). Вчитуючись у молитву Іоанна Дамаскіна, композитор висловив у творі роздуми про швидкоплинність життя та трагедію загибелі.

Твір київського композитора та музикознавця Віталія Вишинського “Додескаден” для струнного оркестру та ударних відволік від глибоких переживань і переніс у сферу експериментального звучання класичного оркестру, що, зокрема, характеризує сучасну академічну музику. Ідея твору підхоплена автором з фільму японського режисера Акіра Куросави “Додексаден” (у перекладі – “Під стукіт трамвайних коліс”), де мандрівка трамваєм відбувається чи то насправді, чи лише в уяві головного героя.

Прем’єра твору “Музика снів” для скрипки, віолончелі, фортепіано та струнного оркестру львівської композиторки Богдани Фроляк завершувала відкриття “Контрастів”. Ім’я Богдани Фроляк можна зустріти в програмі більшості концертів фестивалю. Публіці здавна цікаво спостерігати за творчими пошуками авторки, а сама Богдана Олексіївна плідно працює, кожного сезону даруючи слухачам кілька прем’єр. Свій новий твір Б. Фроляк присвятила канадському “Gryphon Trio” у складі – Аналі Патіпатанакун (скрипка), Роман Борис (віолончель), Джеймс Паркер (фортепіано), які разом з камерним оркестром “Академія” й стали першовиконавцями “Музики снів”. Творчий почерк композиторки цього часу можна окреслити як пошук, поринання в певний емоційний стан, глибинне осягнення ідеї відбувається в плинному, неквапливому, медитативному русі.

Музика українських авторів безумовно вразила проникливістю, новизною ідей та творчих пошуків композиторів. Та фестиваль “Контрасти” лише щойно розпочався, тому попереду ще багато прем’єр!

Стефанія Олійник, музикознавець

Comments are closed.

Всі права захищено © Львівська національна музична академія імені М.В.Лисенка, 2015
Створено Inneti Innovations