НАРОДНОМУЗИЧНА ОСВІТА ДЛЯ МАЙБУТНІХ ПОКОЛІНЬ

ПОДІЇ

ПАРТНЕРИ

КОНТАКТИ

europacofunded_orig

Проєкт “Поліфонія” має на меті зафіксувати культурну спадщину України, що відходить у минуле. У період з 2013 по 2018 рік в ході цього проєкту було зібрано тисячі народних пісень, які записувались у традиційному автентичному середовищі українських сіл. Нинішній проєкт базується на проєкті “Поліфонія” – Згромадження зникаючих європейських культурних надбань, ціллю якого є відродження українських музичних традицій. Проєкт Folk_ME – Народномузична освіта для майбутніх поколінь – пропонує особливе рішення збереження народної спадщини в Європі за допомогою нової методики викладання народної музики в школах. Вагомою перевагою нашої методології є цифровий інструментарій, напрацьований під час досліджень та згромадження архіву проєкту “Поліфонія”. Ми прагнемо розвивати наш проєкт у співпраці із досвідченими музично-педагогічними фахівцями для того, щоб мати справжню та реальну протидію незворотному процесу зникнення народної культури. Основна мета цього проєкту – розробити, випробувати та впровадити нову адаптивну модель у галузі народномузичної освіти, яка могла б подалі використовуватись та розвиватись також і в інших національних контекстах.

Запропонований проєкт ідеально відповідає цілям і завданням Стратегічного партнерства в галузі державної освіти, навчальних програм Erasmus + (так званий KA2). Ми прагнемо застосовувати сучасні інноваційні методи та підтримувати співпрацю професіоналів у галузі музичної освіти. Цим ми сприяємо підвищенню якості музичної освіти в Угорщині та інших європейських країнах.

Конкретними цілями є:

  • Інтеграція сучасних технологій в музичну освіту та застосування їх у руслі цифрового поступу
  • Інтеграція традиційної культури у широкому міжнародного контексті у народномузичну освіту середніх шкіл
  • Застосування на основі вже існуючих наукових досліджень нових навчальних методологій у народномузичних навчальних програмах

Діяльність

Проєкт складатиметься із декількох етапів тривалістю 18 місяців, починаючи з жовтня 2019 року.

Організаційна зустріч (жовтень 2019 р.): партнери збираються у Фінляндії, щоб сформувати остаточний формат програми та затвердити найважливіші критерії.

Методологічні зустрічі (3-5 днів, жовтень – березень 2019/2020 рр.): Ми проводимо 3 зустрічі, на яких присутні по 2 члени від кожної партнерської організації. Під час цих зустрічей розробляється методологія та шляхи впровадження наступних конкретних завдань:

  1. Зустріч експертів та консультантів із технологій (кінець листопада 2019 р., Угорщина): розробка специфікації програми для цифрового втілення. Ведучий: Фонд “Форум за народне мистецтво” – Міклош Бот + Габор Горн (ІТ), Арпад Бенч (КОМЕН), по 2 делегати від кожного партнера
  2. Зустріч експертів та викладачів із традиційної культури і ширшого контексту (січень 2020 р., Угорщина) для розробки методології збереження традицій у більш широкому (навіть інтернаціональному) контексті в офіційній народномузичній освіті. Ведучий: Матяш Боля (Інститут Музикології), по 2 експерти від кожного партнера
  3. Зустріч експертів та викладачів з питань освіти (лютий – березень 2020 р., Академія Сібеліуса, Фінляндія): для спільної розробки трьох національних навчальних модулів (програм) та міжнародного загального модуля. Ведуча: Пауліна Сиряля (завідувачка Відділу Народної Музики Академії Сібеліуса) + по 2 експерти від кожного партнера

На основі схем, напрацьованих на попередніх зустрічах, ми створюємо необхідний контент для цифрового продукту у Фінляндії, Угорщині та Україні, який включає:

  • по 4 відео із народною музикою із поканальним записом – завдяки чому можна одночасно слухати лише одного або кількох виконавців (для полегшення навчання)
  • мінімум по 2 місцевих традиційних танців, пов’язаних із записаною народною музикою
  • мінімум по 2 традиційні строї із 3D-цифровим скануванням
  • місця, звідки походять пісні
  • по 2 відео з поясненням традицій (наприклад, Різдво)
  • по 2 навчальних відео (кожні 3-5 хв.), що пояснюють контекст та етнологічне підґрунтя
  • по 4 аркуші нотацій записаної народної музики

У цілому процес включатиме переклад на мови всіх учасників проєкту підзаголовків коротких етнологічних пояснень та текстів пісень.

Створення цифрового продукту

Кінцевий інтелектуальний результат – це цифровий веб продукт, який буде використовуватися в музичній освіті середньої школи. Цей продукт є інноваційним рішенням для модернізації музичної освіти у вищих школах, забезпечить широку контекстову базу навчання народної музики в школах та надасть засоби та методики вчителям музики для підвищення та розвитку навчальних можливостей.

  • Цифровий веб-продукт містить матеріали, записи яких зроблені партнерами:
  • Записи народної музики (по 4 пісні) з трьох країн із мультитрековим записом, відео- матеріалами та стенограмами пісень також англійською та мовами учасників проєкту
  • Відеозапис традиційних народних музикантів (або носіїв традицій)
  • Цифрові онлайн карти місць походження пісень
  • Навчальні відео від експертів, що пояснюють контекст різних пісень
  • Опис та наочні матеріали відповідних традицій
  • 3D моделі традиційного одягу
  • Відео та навчальні пояснення інших відповідних традицій із трьох країн (наприклад, народні танці)
  • Посилання на детальніші джерела, в разі, якщо у студентів виникне зацікавленість  у подальших дослідженнях народної творчості
  • Музика та традиції власної країни чи однієї з країн-партнерів
  • Продукт та відео створені для завантаження до ресурсів шкільної освіти
  • Посібник з методики

Опис методології необхідний для інтеграції цифрових засобів в ланку середньої освіти. Він ґрунтується на інтелектуальних результатах (методологічних зустрічей) та доопрацьовується після створення цифрового продукту. Містить наступні розділи:

  • Технічний опис цифрового продукту та способи його використання
  • Методологія інтеграції традиційної культури та народних звичаїв у народномузичну освіту
  • Методика народномузичної освіти та способи навчання

Зустріч в середині терміну проєкту (Липень 2020 р., Угорщина):

зустріч для затвердження інтелектуальних результатів – опису методології та перевірка поточного цифрового інтелектуального результату програми.

  • Експерти народної та світової музики

Запуск цифрового продукту (жовтень 2020 р., Німеччина): Перше оприлюднення цифрового продукту та методики в середовищі музичних професіоналів фестивалю ВОМЕКС та ВОМЕКС Академія

  • Музичні педагоги

Пілотні впровадження – Національні заходи для розповсюдження інформації в середніх школах (жовтень 2020 р. – лютий 2021 р.): Щоб досягти поставленої мети, ми перевіряємо наш інноваційний продукт та методику в середніх школах разом із вчителями-учасниками проєкту. Проведення низки заходів у трьох країнах (Угорщина, Фінляндія, Україна).

Заключна подія (березень 2021 р., Угорщина): представлення кінцевого продукту та інших результатів.

Партнери

Програма реалізується консорціумом з 4-х партнерських організацій та асоційованих партнерів. Партнери:

  • Основний заявник:
    • Фонд “Форум за народне мистецтво” – Угорщина
  • Партнери-виконавці:
    • Угорська Академія Наук – Інститут Музикології
    • Піранья Артс (ВОМЕКС)
    • Український партнер
  • Академічний партнер:
    • Академія Сібеліуса – Університет Мистецтва в Гельсінкі – Фінляндія
  • Асоційовані партнери:
    • по 2 школи з Угорщини, Фінляндії та України
    • журнал Сонґлайнз
    • Європейська Музична Рада
    • Ш3 Онлайн (IT експерти)
    • КОМЕН (Асоціація менеджерів культурної спадщини)

Основними завданнями для кожного партнера є:

  • Забезпечення учасників початкових та середньострокових зустрічей партнерів, загалом 3 методичні зустрічі та заключний захід;
  • Організація однієї методологічної зустрічі (крім України);
  • Делегування учасників для міжнаціональної підготовки вчителів (крім Піранья Артс);
  • Участь у національних та міжнародних репрезентаціях;
  • Проєктна документація, переклади

EU flag-Erasmus+_vect_POS (1)

Всі права захищено © Львівська національна музична академія імені М.В.Лисенка, 2015
Створено Inneti Innovations